2012. december 13., csütörtök

Orion

Voltam vagy tíz éves amikor választottam magamnak egy csillagot.  Három egy sorban lévő csillagból a középső. Majd egy idő után hirtelen szeszélyből úgy döntöttem, mért ne lehetne akár mindhárom az enyém, hiszen annyi van az égen. Aztán 14 évesen már volt annyi eszem, hogy kiderítsem, mi is az tulajdonképpen. Nem volt ám az olyan egyszerű akkoriban, se net se okos ismerős, csak egy-két csillagászatos könyv otthon. Ez a három csillag alkotja az Orion, az Égi Vadász övét, Alnitak, Alnilam és Mintaka. Szóval jó érzékkel sikerült kiszúrnom az egyik legnépszerűbb csillagképet, mi több még adoptálnom is, rajtam kívül még néhány millió embertársammal versenyben. Hát ez van. Ez a kép messze nem jó, de erős érzelmi jelentősége van, hiszen csak sikerült valamilyen formában lencsevégre kapnom, de legalább célt ad nekem, lesz ez még jobb is, ez a referencia kép, honnan indulok. Így sikerült december kilencedikén este nyolc-fél kilenc körül -11 fokban az első Orionos kép.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése